00. Biológia, én úgy szeretlek! Biológia 9.-10.
2019. szeptember 09. írta: b.brigitta

00. Biológia, én úgy szeretlek! Biológia 9.-10.

0. Felszerelés 

 

  • Füzet
  • Okostelefon, abban az esetben, ha azon dolgozunk 

Hatékony működési keretrendszer (értékelés):

  1. A dolgozatok, írásbeli feleletek esetében minden jegy bekerül a naplóba DE!
  2. Javítani mindig lehet valamilyen formában: szorgalmi (feladatlap, kiselőadás, online, meme) feladatok elvégzése
  3. Online feladatok: LearningApps
  4. Szóbeli szereplések fokozatos megjelenése
  5. Készíts MEME-t! A kedvenc biológia tudományágadról! Oszd meg velünk teams-on!

 

1. Biológia tudományterületek és tudományágak

 

Nézzük meg egy KAHOOT formájában!

2. Kutatási módszerek

 

Köszönet Csaláné Tanárnőnek!

A detektív sztorik lényege, hogy szórakoztató logikus következtetésekkel legyen tele sztori. Sherlock Holmes jellegzetessége, hogy talán minden pályatársánál gyakrabban következtet hétköznapi apróságokból. Így emlékszik vissza pl. Dr. Watson az összeismerkedésükre A brixtoni rejtélyben: "– Hogy van, uram? – kérdezte Sherlock Holmes, s úgy megszorította a kezemet, hogy ekkora izomerőt ugyan ki nem néztem volna belőle. – Amint látom, ön Afganisztánban járt?... – Hogy a csudába találhatta ki ezt? – kérdeztem álmélkodva". Holmes csak két hónap után magyarázza el gondolatmenetét: "Itt van ez a gentleman, aki orvos, de a külseje, tartása katonás. Világos tehát, hogy katonai orvos. Trópusi vidékről kellett jönnie, mégpedig nem is nagyon régen, mert az arca nagyon lesült, pedig bőrének természetes színe nem lehet a barna, mert a haja és a bajusza szőke. Beteg volt, és sok bajon eshetett át: ez látszik az arcán és az egész alakján. A bal karja megsebesült, mert mereven és szokatlan módon tartja... Melyik trópusi országban szenvedhetett sokat egy angol katonaorvos?... Világos, hogy csak Afganisztánban" .

Képtalálat a következőre: „watson holmes”

 

3. Kutatási eszközök és eljárások

 

Emlékszel a biológia egyik alap vizsgálati, megfigyelési eszközének a részeire?  Na, lássuk csak!

 

 

 

4. SÜTÉS ALAPFOKON, avagy MÉRÉS A SULIBAN VAGY OTTHON

 

A) Hipotézis megfogalmazása

B) Kísérlet  (FONTOS: A kísérletet dokumentáld, amennyiben otthon végzed el! Megoldási javaslat: videó, képanyag)

1. Csoport: 

Eszközök, anyagok:  4 db mérőpohár, mérleg, vegyszeres kanál, élesztő, keményítő, kristálycukor, édesítőszer, szőlőcukor, meleg víz, vonalzó

2. Csoport:

Eszközök, anyagok:  4 db mérőpohár, mérleg, vegyszeres kanál, élesztő, szőlőcukor, meleg víz, víz forraló, jég, vonalzó

3. Csoport

Eszközök, anyagok:  4 db mérőpohár, mérleg, vegyszeres kanál, élesztő, szőlőcukor, meleg víz, vonalzó

 

C) Kísérleti adatok, mérések rögzítése füzetben 

Javaslom használni hozzá az excel-ben lévő (lásd alább) jegyzkőkönyvet!

D) Kísérlet mért adatainak rögzítése excel táblában!


Másold le magadnak az excel-t!!  ITT! 

Küldd el TEAMS felületen! :) Keresd a feladatoknál! ;)

 

5. KUTATÓK ÉJSZAKÁJA

 

Most későbbre tolódik, részletek a következő honlapon majd: LINK

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bbrigitta.blog.hu/api/trackback/id/tr5014231843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása