Üdvözlök mindenkit! :)
Tudom mennyit küzdünk az órákon, de ez a küzdelem megéri, tudom, hogy Te is tudod, s a következőket tartsd szem előtt:
3,8 milliárd évnyi sikeres evolúció végterméke vagy, viselkeggyé'!!!!!! Forrás: Élménybiológia
Erre a blogra felkerülnek a projekt csoportfeladatok, arra az esetre, ha esetleg a házi kedvenced elfogyasztaná a lapot, netalántán elszakadna, szüksége lenne rá másnak, és te odaadnád neki stb...
Szóval itt mindent megtalálsz, használd bátran!
I. Az összes csoport feladatütemezési terve:
1. Önálló információ feldolgozás: kiadott lap, tankönyvi szövegrészek elolvasása: 72-82. oldalak adott projekthez, csoporthoz tartozó oldalai
2. Információk, képek, könyvek, gyűjtése!
Határideje: 2016. december 15. (csütörtök
3. A produktum (plakát) elkészítése
Készíts figyelemfelhívó plakátot az üvegházhatás témaköréhez!
A feladat elkészítésének ideje, helye: 2016. december 15-16. (csütörtök) biológia óra
- Hozd el az összegyűjtött információkat, képeket, könyveket, cikkeket, rajzokat
- Hozz a produktum elkészítéshez színes ceruzát, zsírkrétát, ragasztót, ollót, festéket! Vagy bármit, amire a csapatnak szüksége lehet az elkészítéséhez!
5. A bemutatott részhez kapcsolódó csoportfeladat készítése, melyet az épp nem szereplő társaitok oldanak majd meg:
ötletek: rejtvény, kérdések, táblázat, felsorolás jellegű feladat, ábra részeinek megnevezése stb...
6. A produktum bemutatása:
2017. január 5-től
II. A csoportok tagjai, feladatuk, miegymás... :)
1. csoport: Üvegházhatás: se veled, se nélküled
Tanórai bemutatása: 2017. január 5. (csütörtök)
Tagok:
Csapattagok |
Csapattagok feladatai: |
1. Forrai Boglárka |
Az üvegházhatás fogalma, üvegházhatású gázok felsorolása rajz vagy fénymásolt kép, táblázat |
2. Csala Petra |
Az üvegházhatás előnye > próbálj hozzá akár képregényt rajzolni, pl. mintha egy diák mondaná el valamelyik családtagjának. |
3. Becsei Gabriella |
Az üvegházhatás negatív következményei a) jégtakaró, gleccserek olvadása > rajz |
4. Angyal Liza |
Az üvegházhatás negatív következményei b) sivatagok területinek növekedése (elsivatagosodás) > rajz |
5. Molnár Luca |
Hogyan csökkenthetnénk az fokozódó üvegházhatás negatív következményeit? |
2. csoport: Ózonréteg szerepe az emberek életében
Tagok: Bujdos Anna, Domján József, Keresztes Bianka, Kokovai Liza, Zsóri Zsófia
Tanórai bemutatása: 2017. január 5. (csütörtök)
Csapattagok |
Csapattagok feladatai: |
1. |
Az ózonréteg fogalma, elhelyezkedése (ózon molekula rajz, ózonréteg légkörben való elhelyezkedése ábra) |
2. |
Mi ellen nyújt védelmet az ózonréteg? (rajz, képregény magyarázat) |
3. |
Mindenütt jó az ózon? A felszín közeli ózon negatív hatásai (felsorolás, képek, rajz) |
4. |
Az ózonréteget károsító anyagok, emberi hatások (felsorolás, rajz) |
5. |
Tényleg lyukas? Az ózonréteg elvékonyodásának helye, következményei (térkép, rajz) |
3. csoport: Nem minden víz alkalmas az élet fenntartására: Savas esők és a porszennyezés
Tanórai bemutatása: 2017. január 6. (péntek)
Tagok:
Csapattagok |
Csapattagok feladatai: |
1. Mata Márk |
A savas esők kialakulásában szerepet játszó folyamatok, gázok (rajz, magyarázat) |
2. Neumann Hanna |
A savas esők kialakulása és terjedése (rajz, képregény) |
3. Gyarmati Dalma |
A savas esők negatív következményei |
4. Szabó Adrienn |
A porszennyezés következményei |
5. Bárány László |
Hogyan tudunk védekezni a savas esők és porszennyezés kialakulása ellen? Mit tehetsz Te? |
4. csoport: : Éltető forrásaink, a vizek szennyezése:
Tanórai bemutatása: 2017. január 6. (péntek)
Tagok:
Csapattagok |
Csapattagok feladatai: |
1. Nagy-György Zoltán |
A víz, mint éltető elemünk, élettér (rajz, szöveg) |
2. Őri Kíra |
A vizek szennyeződésében szerepet játszó szennyező anyagok (felsorolás, szöveg, rajz) |
3. Szűcs Döme |
A szennyezett vizek fogyasztásának következményei (sulinet Minamata-ügy (képregény, magyarázat) |
4. Mihály Blanka |
Tengerek és óceánok vízszennyezése (szöveg) |
5. Nagy Zalán |
Hogyan tudunk védekezni a vizek elszennyeződése ellen? |
5. csoport: Termesztett növényeink és az ember éltető eleme, a TALAJ szennyezése
Tanórai bemutatása: 2017. január 12. (csütörtök)
Tagok:
Csapattagok |
Csapattagok feladatai: |
1. Kovács Virág |
A talaj, mint éltető elemünk, élettér (rajz, szöveg) |
2. Nagy Péter |
A talaj szennyeződésében szerepet játszó szennyező anyagok (felsorolás, szöveg, rajz) |
3. Paku Angéla |
A talajszennyezés következményei (képregény, magyarázat) |
4. Kádár Edina |
A nem megfelelő talajművelés következményei (rajz, ábra, magyarázat) |
5. Andrási Máté |
Mit tehetünk, mit tehetsz Te, hogy csökkentsd a talaj szennyezését és tápanyag csökkenését? |
6. csoport: Egyre több ember a Földön, egyre több hulladék, egyre nagyobb veszély
Tanórai bemutatása: 2017. január 12. (csütörtök)
Tagok:
Csapattagok |
Csapattagok feladatai: |
1. Erdei Dominik |
A hulladéktermelés növekedésének okai (rajz, képregény, ábra, szöveg) |
2. Szabó Patrik |
A hulladékok kezelése 1. (ghulladék lerakása, égetése) |
3. Dabis Csilla |
A hulladékok kezelése 2. (szelektív hulladékgyűjtés) |
4. Sóbester Martin |
Veszélyes hulladékok (felsorolás, veszélyek,) és következményeik (rajz, ábra) (Tipp: Szemétsziget) |
5. Közös rész |
Mit tehetünk, mit tehetsz Te, hogyan mérsékelhetjük mi magunk a hulladéktermelést? (rajz, képregény) |
7. csoport: Egyre több ember, egyre több lakóhely, egyre kevesebb fa: Az erdőirtás problémái
Tanórai bemutatása: 2017. január 13. (péntek)
Tagok:
Csapattagok |
Csapattagok feladati: |
1. Kálmán Lilla |
Az erdőirtás okai (rajz, ábra, kép, szöveg) |
2. Vörös Anna |
A legnagyobb erdőpusztító-és telepítő országok |
3. Kiss Dorina |
Az erdőterületek kiirtásának környezeti problémái |
4. Balog Petra |
Az erdők pozitív szerepe az ember életében |
5. Rubi Dóra |
Mit tehetünk, mit tehetsz Te, hogyan mérsékelhetjük mi az erőterületek csökkenését? |
Ha bármi kérdésed van szólj bátra, megbeszéljük! :)
Jó felkészülést kívánok!
Itt egy képregénytipp: